Ryan Trecartin

Prace artysty są namysłem nad komunikacją międzyludzką w czasach informacyjnego nadmiaru. W prowokacyjny sposób podejmują refleksję nad performatywnym wymiarem tożsamości konstruowanych w internecie i ekonomii uwagi, której podporządkowana jest każda treść w sieci.

Pełna przestylizowanych efektów wideo instalacja „Trill-ogy: Comp“ łączy w sobie elementy estetyki korporacyjnej, amatorskich filmów kręconych smartfonem i krytyki globalnej konsumpcji. Każdy film odnosi się do pozostałych części trylogii, a widz może stać się aktywnym elementem instalacji, zakładając słuchawki i siadając przy konferencyjnym stole z podróbkami foteli Eamesów, parkowej ławce i w fotelach lotniczych Lufthansy.

Trecartin wielokrotnie sam wciela się w bohaterów i bohaterki swoich prac, na przykład w „Sibling Topics“ przybiera postać czterech sióstr, których imiona odnoszą się do nazw popularnego oprogramowania komputerowego. Tożsamość w filmach Trecartina jest przedmiotem ciągłej negocjacji, manipulacji i marketingu, pokazując, jak dzisiejsze płynne doświadczenie własnego ja zmienia się w zależności od sceny i publiczności.

Pokaż opis