Harm van den Dorpel

„Asamblaż bez tytułu (selfie)” przedstawia różne elementy architektoniczne siedziby Muzeum, m.in. charakterystyczną podłogę lastryko pawilonu Emilia, fragmenty sufitu itp. Obrazując odbicie otaczającej ją przestrzeni, asamblaż staje się „selfie” Emilki i zyskuje podwójną tożsamość wizualną. Tę fragmentację artysta porównuje do dysocjacji osobowości, stanu występowania alternatywnych tożsamości u jednej osoby, z których każda ma własną, odrębną świadomość.

Podobny schemat artysta wykorzystał przy projektowaniu swojej strony internetowej www.dissociations.com. Strona jest rodzajem wirtualnego studio, znajdują się na niej teksty van den Dorpela, szkice i zdjęcia prac. Zorganizowana wokół algorytmu strona, wybiera treści drogą losową i w ten sposób – odbiegając od tradycyjnych podziałów i systemów informacji uporządkowanych wokół chronologii powstania, prostych skojarzeń estetycznych i podobieństw – eksploruje zawartość witryny. Można tu odnaleźć między innymi cyfrową wersję asamblażu prezentowanego na wystawie.

Pokaż opis