DIS

DIS to jedna z najbardziej znanych i progresywnych grup artystycznych związanych z nurtem postinternetowym. W swoich interdyscyplinarnych projektach, do których można zaliczyć ich kultowy „DIS Magazine”, sesje mody, jak również autorską bazę fotografii stockowej, kolektyw DIS eksploruje alternatywny język wizualny. Często sięga po estetykę reklamy i dizajnu korporacyjnego, poddając je przewrotnej, humorystycznej interpretacji. Interesuje ich również banalność jako kategoria estetyczna.

W najnowszym filmie DIS pojawiają się biegacze w specjalnej odzieży sportowej zaprojektowanej przez artystów. Na ubraniach znalazły się twarze „modnych” wśród lewicowych środowisk filozofów, Slavoja Žižka, Bell Hooks, Noama Chomskiego, których wizerunki zostały wykorzystane w kreowaniu produktu. DIS reinterpretuje strategię brandingu i marketingu nie tylko wobec przedmiotów, ale i ludzkiej tożsamości, zadając pytanie o nasze współczesne aspiracje związane z kultem ciała i konsumpcją idei.

W trakcie trwania wystawy będzie się odbywać comiesięczny cykl performansów, który został pomyślany jako zabawa z konwencją nocnych biegów. Biegacze i biegaczki w strojach zaprojektowanych przez DIS będą przemierzać ulice Warszawy pod osłoną nocy po nietuzinkowych trasach wyznaczonych przez DIS. 

Pokaż opis